vrijdag 17 november 2017

First DIY project.

Al een tijdje wilde ik iets anders met onze kleding kamer. Op de één of andere manier maak ik er daar altijd een rommeltje van.. kleding die zich opstapelt naarmate de week vordert, tassen van het shoppen die in een hoek gegooid worden en noem het maar op haha. tsja ik kan best een rommelkont zijn al is dit niet terug te zien in mijn foto's haha maar hier wordt ook degelijk in huis geleefd maar ik geloof dat dit bij iedereen wel het geval is.

Om terug te komen op mijn verhaal, ik wilde al een tijdje een oplossing voor dit probleem maar ik wist nog niet zo goed hoe en wat ik dan wilde. Door een DIY project van deze mede instagrammer raakte ik geïnspireerd om ook aan de slag te gaan. Zij maakte zelf een leuke wandbank met enige opbergruimte, heel leuk! Dit kon ook wel eens de oplossing zijn voor mijn probleem.. Ik vind do it yourself projecten altijd leuk maar ik gun mezelf de tijd er niet voor dus liet het nog wel even op zich wachten, maar uiteindelijk mag het resultaat er zijn zoals je hieronder kan zien!





Ik heb gebruik gemaakt van 1 mdf plaat van 1,8cm dik. Dit heb ik bij de bouwmarkt op maat laten zagen, lekker makkelijk want dat scheelde mij weer werk en tijd haha. de bovenplaat (zo noem ik hem maar even) bestaat uit één geheel voor meer stevigheid. De tussen- en zij schotten heb ik bevestigd met lange meubelhaken voor meer stabiliteit en zodat het gewicht van de spullen die erop staan beter verdeeld wordt. Toen de wandbank in elkaar zat heb ik hem in een laagje grondverf gezet, daarna heb ik gekozen voor dezelfde witte kleur verf als op de muur zit zodat het één geheel zal zijn. Na een nachtje drogen was het resultaat helemaal zoals ik had gehoopt en kon het bankje op z'n plek komen.




Toch ben je dan extra trots op het resultaat omdat je het helemaal zelf gemaakt hebt, oké op het zagen na dan haha. Dit is eigenlijk wel mijn eerste echte do it yourself project en was dus best een uitdaging maar uiteindelijk was het prima te maken en is het goed gelukt al zeg ik het zelf. De vraag is natuurlijk nog wel of ik het nu netjes opgeruimd kan houden, maar na deze mini metamorfose is dit plekje van minst favoriet toch wel naar favoriete plekje in huis gegaan! Dus een motivatie om het netjes te houden.. Ik ga echt mijn best doen!





Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd wat jullie ervan vinden! Geslaagd of niet? Leuk als je hieronder een reactie achter laat 

Liefs,

Manon




4 opmerkingen:

  1. Mariëlle (IG thuizop5)21 november 2017 om 20:03

    Ja super leuk! Vind de bakken helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Manon, ja zeker geslaagd en het staat heel leuk! Mooie blog. Ken je Sukhi toevalig al? Groetjes, Charo van Sukhi | www.sukhi.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de reactie, leuk! Natuurlijk ken ik Sukhi! Zo'n prachtig kleed staat nog op mijn wishlist. Ze zijn zo mooi!
      Liefs, Manon

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen